Na které produkty se vztahuje záruka vrácení peněz?

Záruka se vztahuje na výrobní vady výrobků nebo jiné vady, které nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím výrobku v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze, mechanickým poškozením nebo opotřebením, živelnými pohromami.

Kdy mám právo na vrácení peněz při reklamaci?

Zákon říká, že o reklamaci musí prodejce rozhodnout ihned, nejpozději pak do 3 dnů od jejího převzetí. Odstranit vadu pak musí bez zbytečného odkladu, ale nejdéle do třiceti dní. Pokud to v této lhůtě nestihne, jde o podstatné porušení smlouvy a zákazník může od smlouvy odstoupit a požadovat peníze zpět.

Na které produkty se vztahuje záruka vrácení peněz?

Na co se vztahuje záruka?

Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Jde-li o věci použité, neodpovídá prodejce za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí spotřebitelem.

Jaké zboží lze reklamovat?

Reklamace z pohledu prodejce. Pokud se jakákoliv vada zboží projeví v průběhu záruční doby, má zákazník ze zákona právo jej reklamovat. Reklamace zboží je možná ve lhůtě do dvou let od nákupu v obchodě nebo od převzetí v případě nákupu na internetu.

Jaká je záruka na vyměněné zboží?

V případě výměny věci nebo její součástky nová záruka neběží. Běh nové záruky totiž není pro tuto situaci ve stávajícím občanském zákoníku, oproti minulosti, vůbec zmíněn. Tento závěr potvrzuje ve své rozhodovací praxi i Nejvyšší soud.

Kdy mám nárok na vrácení peněz za zboží?

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení.

Co dělat když mi prodejce nevrací peníze?

Kontaktujte banku. Ve všech předchozích případech platí, že pokud vznikne situace, kdy prodejce spotřebiteli má peníze vrátit – ať už za zboží nedoručené, vrácené, či reklamované -, ale nevrací, je nutné kontaktovat nejprve prodejce s tím, že je v prodlení, a žádat řešení situace, potažmo vrácení peněz.

Na co se vztahuje dvouletá záruka?

Dvouletá záruční doba tak běží zásadně vždy od převzetí prvotního produktu při jeho koupi a při reklamaci se výměnou ani opravou věci neprodlužuje na další dva roky, prodlužuje se pouze úměrně o dobu, po kterou nemůže kupující vadnou věc užívat.

Na co se vztahuje záruka mobilu?

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc při převzetí kupujícím. Projeví-li se vada do 6 měsíců ode dne převzetí, může spotřebitel požadovat výměnu zboží, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené.

Jak funguje vrácení zboží?

Obchodníkovi oznamte, že odstupujete od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pak máte dalších 14 dnů na to, abyste odeslali zboží zpátky. Oba kroky lze spojit dohromady, tedy poslat balík se zbožím a oznámením o odstoupení. Rozhodně nedělejte to, že zboží jenom pošlete zpátky bez komunikace a součinnosti z vaší strany.

Jak dlouho je záruka na boty?

Záruka u obuvi ze zákona zaručuje 2 roky od nákupu ochranu zákazníka před vadami materiálu, vadami konstrukce a vadami způsobenými chybnou výrobou. Záruka se nevztahuje na opotřebení vlivem užívání.

Jak vrátit zboží zakoupené na prodejně?

V případě zboží zakoupeného v kamenné prodejně, nejsou prodejci povinni umožnit jejich vrácení nebo výměnu za jiné Žádný právní předpis nestanoví povinnost prodejce přijmout zpět zboží, které zákazníkovi z různých důvodů nevyhovuje, a to ani v případě nevhodných darů.

Kdy mám nárok na vrácení peněz?

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení.

Na co mám nárok při reklamaci?

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, máte právo, aby byla vada odstraněna, není –li to možné, můžete požadovat výměnu věci či její součásti. Není-li ani takový postup možný, pak máte právo žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

Kdy můžu vrátit zboží bez udání důvodu?

Základní pravidla pro vrácení zboží

distančním způsobem, tedy přes internet nebo po telefonu, máte právo do 14 dnů bez udání důvodů vrátit.

Co lze reklamovat u bot?

Případy oprávněných reklamací

  • rozlepení spodku a svršku obuvi.
  • prasklá podešev, která není proříznutá
  • popraskané šití na svršku obuvi, které nevzniklo silou.
  • popraskaný svrchní materiál na místech opakovaného pohybu.
  • olupování či zničení povrchové úpravy, které vzniklo běžným nošením.
  • uvolnění podpatku.

Kdy se může vrátit zboží?

V případě, že jste spotřebitel, máte dle 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dní od data převzetí zboží.

Na co se vztahuje reklamace?

Reklamovat lze jen vady, které má výrobek v okamžiku nákupu, nebo ady, které se objeví v průběhu záruční doby. Vada může být například důsledkem špatného materiálu použitého při opravě nebo chyby v technologii výroby.

Jaká je záruka na boty?

Záruka u obuvi ze zákona zaručuje 2 roky od nákupu ochranu zákazníka před vadami materiálu, vadami konstrukce a vadami způsobenými chybnou výrobou. Záruka se nevztahuje na opotřebení vlivem užívání.

Jak vrátit zakoupené zboží?

Obchodníkovi oznamte, že odstupujete od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pak máte dalších 14 dnů na to, abyste odeslali zboží zpátky. Oba kroky lze spojit dohromady, tedy poslat balík se zbožím a oznámením o odstoupení. Rozhodně nedělejte to, že zboží jenom pošlete zpátky bez komunikace a součinnosti z vaší strany.

Co nejde reklamovat?

Reklamaci nemůžete uplatňovat na vadu, na kterou jste byli před nákupem upozorněni nebo kvůli které byl výrobek zlevněn. Reklamovat nelze ani vady, které jste způsobili sami nebo byly způsobeny obvyklým užíváním. Reklamace se zároveň nevztahuje na výrobky, kterým uplynula doba životnosti (například vybití baterie).

Jak dlouho jsou boty v zaruce?

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží (tedy i obuvi) v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.