Poskytují letecké společnosti kompenzace za zpoždění?

Náhrada za zpoždění v případě letů o délce do 1500 kilometrů se poskytuje při dvouhodinovém a delším zpoždění a činí 250 eur. Pokud je vzdálenost zpožděného letu mezi 1500 kilometry a 3500 kilometry a zdržení je delší než tři hodiny, mají cestující nárok na kompenzaci vy výši 400 eur.

Kdy mám nárok na kompenzaci za zpoždění letu?

Evropský soudní dvůr dovodil v rozsudku Sturgeon C-402/07 a C-432/07 nárok na finanční kompenzaci v případě zpoždění letu, kdy stavil, že základní podmínkou pro nárok na finanční kompenzaci je, aby toto zpoždění bylo delší než 3 hodiny.

Poskytují letecké společnosti kompenzace za zpoždění?

Jak ziskat kompenzaci za zpoždění letu?

Kompenzaci za zpožděný let je letecká společnost povinna vyplácet, pokud byl Váš let o více než 3 hodiny opožděn. Výše odškodnění se stanovuje podle délky letu. O náhradu škody lze požádat až 3 roky zpětně. Odškodnění za zpožděný let náleží cestujícímu, který se letu zúčastnil, nikoliv plátci letenky.

Jak se počítá zpoždění letu?

Doba zpoždění se počítá na základě skutečného času příletu do konečné destinace. Jedná se o moment, kdy se otevřou dveře letadla a cestující začnou vystupovat.

Jak reklamovat zpožděný let?

Obraťte se na leteckou společnost. Napište žádost, kde uvedete, že došlo ke zpoždění více jak 3 hodiny. Uveďte, že nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 máte nárok na finanční kompenzaci.

Na co mám nárok při zpoždění letu?

Výše finanční kompenzace, kterou má získat každý cestující na zpožděném letu, je určena vzdáleností letu, a to následovně: 250 EUR / 6 000 Kč u letů ve vzdálenosti do 1 500 km. 400 EUR / 9 500 Kč u letů ve vzdálenosti od 1 500 km do 3 500 km. 600 EUR / 14 500 Kč u letů ve vzdálenosti nad 3 500 km.

Jak zjistit důvod zpoždění letu?

Zda má váš let zpoždění můžete zjistit pomocí internetové stránky www.flightradar24.com, stačí mít u sebe chytrý telefon, či tablet a připojení k internetu, což v dnešní době není problém – k wi-fi se připojíte snad na každém letišti.

Co dělat když vám zruší let?

Zrušený let – nárok na občerstvení, ubytování a náhradní let

Jestliže dojde ke zrušení letu, dopravce vám musí nabídnout alternativní dopravu do cílové destinace. Pokud vám není letecká společnost schopná najít náhradní let s odletem do dvou dní, požadujte zajištění dopravy s jinými aeroliniemi.

Co se stane když nestihnu navazující let?

Garantovaný přestup znamená, že má–li vaše letadlo zpoždění a vy nestihnete přestoupit na navazující let, musí se o vás letecká společnost postarat. Zdarma vás přesadí na nejbližší možný následující let a v mezičase případně nabídne občerstvení či ubytování.

Kde se získá doklad o zpoždění letu?

Vyžádejte si potvrzení na letišti

Přímo od letiště si vyžádejte potvrzení o zpoždění či zrušení letu. O doklad si můžete říci jak na letišti, ze kterého se zpožděním odlétáte, tak na letišti příletu. Z potvrzení by mělo být patrné, o kolik byl let zpožděn, případně, že byl zrušen.

Jak probíhá let s přestupem?

Na přestupu z jednoho letadla do druhého není nic složitého. Většinou už při prvním odbavení dostanete do ruky všechny palubové lístky na navazující lety. Při přestupu tak pouze opustíte jedno letadlo a na odletové tabuli si ověříte, u jaké brány je přistaveno vaše navazující letadlo.

Co se stane kdyz se nestihne letadlo?

✈ Když to uletí

Pokud by další letadlo letělo až za dlouho, aerolinka se o vás na své náklady postará. Dostanete jídlo a pití, většinou v podobě poukázek do letištních restaurací, v případě delšího čekání i hotelový pokoj včetně taxíku k hotelu a pak zase zpátky z něj.

Jak poznám garantovaný let?

Garantovaný přestup získáte tak, že zakoupíte celou cestu najednou v jedné rezervaci. To je možné, pokud jsou oba lety od stejné letecké společnosti, případně od různých, ale spolupracujících. Jelikož si koupíte cestu až do cílové destinace, aerolinka ručí za to, že vás tam dopraví.

Co delat při Zmeskani letu?

Pokud dojde ke zmeškání letu, pak jako první vyhledejte zaměstnance vámi zvolené letecké společnosti. Případně ji zkuste zkontaktovat telefonicky. Společně se pak domluvíte na dalším postupu. Letecké společnosti vám mohou nabídnout jiný let, a když budete mít štěstí, bude na vaši původní letenku.