Musí letecké společnosti kompenzovat zpoždění?

Podle nařízení EU musí letecké společnosti poskytnout asistenci a platit náhradu už při 3 hodinovém zpoždění. Kolik máte nárok, však závisí na rezervovaném letu a době zpoždění. O kompenzaci můžete žádat až 3 roky nazpět.

Proč mají letadla zpoždění?

Zpoždění letu, proč mají letadla zpoždění

Jednotlivá střediska, která si mezi sebou posílají zprávy o konkrétních letech, umožňují předvídat čas odletu, délku letu a čas přistání letadla. Díky této komunikaci je pak také možné předvídat případné zpoždění a koordinovat další dopravu.

Musí letecké společnosti kompenzovat zpoždění?

Jak ziskat kompenzaci za zpoždění letu?

Kompenzaci za zpožděný let je letecká společnost povinna vyplácet, pokud byl Váš let o více než 3 hodiny opožděn. Výše odškodnění se stanovuje podle délky letu. O náhradu škody lze požádat až 3 roky zpětně. Odškodnění za zpožděný let náleží cestujícímu, který se letu zúčastnil, nikoliv plátci letenky.

Co se stane když mi zruší let?

V případě, že byl váš let zrušen ze strany letecké společnosti, máte nárok na vrácení plné ceny za nevyužité letenky. Nárok vzniká i v situaci, kdy vám byla v rámci zpáteční letenky zrušena pouze jedna cesta. Oba lety ale musí být zakoupeny pod stejnou rezervací.

Kdy mám nárok na kompenzaci letu?

Každý cestující má nárok na kompenzaci, pokud se let zpozdí o víc než tři hodiny. Doba zpoždění se počítá na základě skutečného času příletu do konečné destinace. Jedná se o moment, kdy se otevřou dveře letadla a cestující začnou vystupovat.

Jak řešit zpoždění letu?

JAK ŘEŠIT

  1. nejprve řešit přímo u leteckého dopravce.
  2. lze se poradit se spotřebitelskou organizací
  3. možnost využít mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, jedná-li se o let provozovaný českým dopravcem.
  4. možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, je-li let provozovaný dopravcem z jiné členské země EU.

Co se stane když nestihnu navazující let?

Garantovaný přestup znamená, že má–li vaše letadlo zpoždění a vy nestihnete přestoupit na navazující let, musí se o vás letecká společnost postarat. Zdarma vás přesadí na nejbližší možný následující let a v mezičase případně nabídne občerstvení či ubytování.

Kdy mám nárok na kompenzaci za zpoždění letu?

Evropský soudní dvůr dovodil v rozsudku Sturgeon C-402/07 a C-432/07 nárok na finanční kompenzaci v případě zpoždění letu, kdy stavil, že základní podmínkou pro nárok na finanční kompenzaci je, aby toto zpoždění bylo delší než 3 hodiny.

Jak reklamovat zpožděný let?

Obraťte se na leteckou společnost. Napište žádost, kde uvedete, že došlo ke zpoždění více jak 3 hodiny. Uveďte, že nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 máte nárok na finanční kompenzaci.

Jak zjistit důvod zpoždění letu?

Může se stát, že Vás informace od dopravce nebo letištního personálu dostatečně neuspokojí. Pokud u sebe máte chytrý telefon, tablet či notebook můžete navštívit webové stránky www.flightradar24.com, kde podle čísla letu si můžete Váš let vyhledat a zjistit informace o zpoždění.

Jak probíhá let s přestupem?

Na přestupu z jednoho letadla do druhého není nic složitého. Většinou už při prvním odbavení dostanete do ruky všechny palubové lístky na navazující lety. Při přestupu tak pouze opustíte jedno letadlo a na odletové tabuli si ověříte, u jaké brány je přistaveno vaše navazující letadlo.

Kde se získá doklad o zpoždění letu?

Vyžádejte si potvrzení na letišti

Přímo od letiště si vyžádejte potvrzení o zpoždění či zrušení letu. O doklad si můžete říci jak na letišti, ze kterého se zpožděním odlétáte, tak na letišti příletu. Z potvrzení by mělo být patrné, o kolik byl let zpožděn, případně, že byl zrušen.

Jak dlouho trva mezipristani?

Jak dlouho trvá krátké mezipřistání

Krátké mezipřistání často trvá 30 minut u vnitrostátních letů a přibližně hodinu u mezinárodních letů. Mezinárodní mezipřistání je delší, aby poskytlo cestujícím dostatek času projít celním a imigračním procesem, než nastoupí na další let.