Jak uplatnit reklamaci zpožděného letu?

Pokud má váš let zpoždění, nebo je zrušen, asi se ptáte, jak finanční kompenzaci získat? První možností je se obrátit přímo na leteckého dopravce a požadovat po něm odškodnění. Tento postup vás ale bude nejspíš stát poměrně dost času a ještě více nervů.

Jak uplatnit zpoždění letu?

Kompenzaci za zpožděný let je letecká společnost povinna vyplácet, pokud byl Váš let o více než 3 hodiny opožděn. Výše odškodnění se stanovuje podle délky letu. O náhradu škody lze požádat až 3 roky zpětně. Odškodnění za zpožděný let náleží cestujícímu, který se letu zúčastnil, nikoliv plátci letenky.

Jak uplatnit reklamaci zpožděného letu?

Jak reklamovat zpožděný let?

Obraťte se na leteckou společnost. Napište žádost, kde uvedete, že došlo ke zpoždění více jak 3 hodiny. Uveďte, že nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 máte nárok na finanční kompenzaci.

Kdy mám nárok na odškodnění za Zpozdeny let?

Každý cestující má nárok na kompenzaci, pokud se let zpozdí o víc než tři hodiny. Doba zpoždění se počítá na základě skutečného času příletu do konečné destinace. Jedná se o moment, kdy se otevřou dveře letadla a cestující začnou vystupovat.

Jak požádat o kompenzaci za zpožděný let?

Jakmile je tedy Váš let zpožděný o více než tři hodiny, spadá pod legislativu EC261, máte možnost nárokovat kompenzaci u leteckého přepravce ve výši 250, 400 nebo 600 EUR na osobu. S Vaší kompenzací za zpožděný let Vám dokážeme kdykoliv pomoci, stačí zadat Váš let do našeho formuláře zde a o vše se postaráme.

Co se stane když nestihnu navazující let?

Garantovaný přestup znamená, že má–li vaše letadlo zpoždění a vy nestihnete přestoupit na navazující let, musí se o vás letecká společnost postarat. Zdarma vás přesadí na nejbližší možný následující let a v mezičase případně nabídne občerstvení či ubytování.

Jak zjistit důvod zpoždění letu?

Zda má váš let zpoždění můžete zjistit pomocí internetové stránky www.flightradar24.com, stačí mít u sebe chytrý telefon, či tablet a připojení k internetu, což v dnešní době není problém – k wi-fi se připojíte snad na každém letišti.

Co dělat když vám zruší let?

Zrušený let – nárok na občerstvení, ubytování a náhradní let

Jestliže dojde ke zrušení letu, dopravce vám musí nabídnout alternativní dopravu do cílové destinace. Pokud vám není letecká společnost schopná najít náhradní let s odletem do dvou dní, požadujte zajištění dopravy s jinými aeroliniemi.

Jak zjistit dobu zpoždění letu?

Pokud u sebe máte chytrý telefon, tablet či notebook můžete navštívit webové stránky www.flightradar24.com, kde podle čísla letu si můžete Váš let vyhledat a zjistit informace o zpoždění.

Kde se získá doklad o zpoždění letu?

Vyžádejte si potvrzení na letišti

Přímo od letiště si vyžádejte potvrzení o zpoždění či zrušení letu. O doklad si můžete říci jak na letišti, ze kterého se zpožděním odlétáte, tak na letišti příletu. Z potvrzení by mělo být patrné, o kolik byl let zpožděn, případně, že byl zrušen.

Jak probíhá let s přestupem?

Na přestupu z jednoho letadla do druhého není nic složitého. Většinou už při prvním odbavení dostanete do ruky všechny palubové lístky na navazující lety. Při přestupu tak pouze opustíte jedno letadlo a na odletové tabuli si ověříte, u jaké brány je přistaveno vaše navazující letadlo.

Proč mají letadla zpoždění?

Zpoždění letu, proč mají letadla zpoždění

Jednotlivá střediska, která si mezi sebou posílají zprávy o konkrétních letech, umožňují předvídat čas odletu, délku letu a čas přistání letadla. Díky této komunikaci je pak také možné předvídat případné zpoždění a koordinovat další dopravu.

Jak zrusit let?

Letenku můžete stornovat online skrze leteckého dopravce, u kterého byla zakoupena. Můžete se také obrátit na zákaznický servis aerolinky. Aerolinka vám následně řekne, jaká částka vám bude vyplacena (pokud máte na vyplacení nárok, např. nízkonákladové aerolinky mnohdy možnost storna vůbec nemají).

Co se stane kdyz se nestihne letadlo?

✈ Když to uletí

Pokud by další letadlo letělo až za dlouho, aerolinka se o vás na své náklady postará. Dostanete jídlo a pití, většinou v podobě poukázek do letištních restaurací, v případě delšího čekání i hotelový pokoj včetně taxíku k hotelu a pak zase zpátky z něj.

Co se stane když mi zruší let?

V případě, že byl váš let zrušen ze strany letecké společnosti, máte nárok na vrácení plné ceny za nevyužité letenky. Nárok vzniká i v situaci, kdy vám byla v rámci zpáteční letenky zrušena pouze jedna cesta. Oba lety ale musí být zakoupeny pod stejnou rezervací.

Jak poznám garantovaný let?

Garantovaný přestup získáte tak, že zakoupíte celou cestu najednou v jedné rezervaci. To je možné, pokud jsou oba lety od stejné letecké společnosti, případně od různých, ale spolupracujících. Jelikož si koupíte cestu až do cílové destinace, aerolinka ručí za to, že vás tam dopraví.

Co delat při Zmeskani letu?

Pokud dojde ke zmeškání letu, pak jako první vyhledejte zaměstnance vámi zvolené letecké společnosti. Případně ji zkuste zkontaktovat telefonicky. Společně se pak domluvíte na dalším postupu. Letecké společnosti vám mohou nabídnout jiný let, a když budete mít štěstí, bude na vaši původní letenku.

Co dělat když se nestihne navazující let?

Garantovaný přestup znamená, že má–li vaše letadlo zpoždění a vy nestihnete přestoupit na navazující let, musí se o vás letecká společnost postarat. Zdarma vás přesadí na nejbližší možný následující let a v mezičase případně nabídne občerstvení či ubytování.

Jak zjistím že mi zrusili let?

Můžete zavolat na zákaznickou linku letecké společnosti (číslo na ni najdete na letence) a zeptat se na důvod zrušení letu. Většina leteckých společností nechce příčinu prozradit, ale měli byste zavolat letecké společnosti a zeptat se na důvod zrušení letu.