Co se stane, když vám letecká společnost nabídne změnu letu?

Letecká společnost vám pošle e-mail, ve kterém vám oznamuje, že váš let byl změněn nebo zrušen a nabídne vám tři možnosti: přijmout změnu, změnit rezervaci, požádat o vrácení peněz. Jednu z těchto změn musíte potvrdit nejpozději 3 hodiny před plánovaným odletem původního letu. Nemusíte tedy spěchat, spíše naopak.

Co se stane když mi zruší let?

V případě, že byl váš let zrušen ze strany letecké společnosti, máte nárok na vrácení plné ceny za nevyužité letenky. Nárok vzniká i v situaci, kdy vám byla v rámci zpáteční letenky zrušena pouze jedna cesta. Oba lety ale musí být zakoupeny pod stejnou rezervací.

Co se stane, když vám letecká společnost nabídne změnu letu?

Co dělat když má let zpoždění?

Kompenzaci za zpožděný let je letecká společnost povinna vyplácet, pokud byl Váš let o více než 3 hodiny opožděn. Výše odškodnění se stanovuje podle délky letu. O náhradu škody lze požádat až 3 roky zpětně. Odškodnění za zpožděný let náleží cestujícímu, který se letu zúčastnil, nikoliv plátci letenky.

Co se stane když nestihnu navazující let?

Garantovaný přestup znamená, že má–li vaše letadlo zpoždění a vy nestihnete přestoupit na navazující let, musí se o vás letecká společnost postarat. Zdarma vás přesadí na nejbližší možný následující let a v mezičase případně nabídne občerstvení či ubytování.

Na co mám nárok při zpoždění letu?

Výše finanční kompenzace, kterou má získat každý cestující na zpožděném letu, je určena vzdáleností letu, a to následovně: 250 EUR / 6 000 Kč u letů ve vzdálenosti do 1 500 km. 400 EUR / 9 500 Kč u letů ve vzdálenosti od 1 500 km do 3 500 km. 600 EUR / 14 500 Kč u letů ve vzdálenosti nad 3 500 km.

Kde si stěžovat na leteckou společnost?

Úřadu pro civilní letectví ([email protected] nebo [email protected] ), a to v případě, že se jedná o stížnost na české letecké společnosti, Evropského spotřebitelského centra pro ČR při České obchodní inspekci (mailto:[email protected] ) v případě, že jde o přeshraniční odmítnutou stížnost, tj.

Jak dostat zpět peníze za letenky?

Vrácení ceny letenek u zrušených letů spadajících pod regulaci EC261 může požadovat cestující ve formě peněz. Letecká společnost může nabídnou jinou formu (voucher), cestující s touto formou ale nemusí souhlasit a letecký dopravce je pak povinen vrátit peníze.

Kdy mám nárok na kompenzaci za zpoždění letu?

Evropský soudní dvůr dovodil v rozsudku Sturgeon C-402/07 a C-432/07 nárok na finanční kompenzaci v případě zpoždění letu, kdy stavil, že základní podmínkou pro nárok na finanční kompenzaci je, aby toto zpoždění bylo delší než 3 hodiny.

Kdy se dostane jídlo v letadle?

u 6hodinových letů palubní personál podává předkrm, hlavní jídlo i dezert, u letů delších jak 8 hodin se můžete těšit na snídani i večeři.

Jak probíhá let s přestupem?

Na přestupu z jednoho letadla do druhého není nic složitého. Většinou už při prvním odbavení dostanete do ruky všechny palubové lístky na navazující lety. Při přestupu tak pouze opustíte jedno letadlo a na odletové tabuli si ověříte, u jaké brány je přistaveno vaše navazující letadlo.

Jak dlouho trva mezipristani?

Jak dlouho trvá krátké mezipřistání

Krátké mezipřistání často trvá 30 minut u vnitrostátních letů a přibližně hodinu u mezinárodních letů. Mezinárodní mezipřistání je delší, aby poskytlo cestujícím dostatek času projít celním a imigračním procesem, než nastoupí na další let.

Jak se počítá zpoždění letu?

Doba zpoždění se počítá na základě skutečného času příletu do konečné destinace. Jedná se o moment, kdy se otevřou dveře letadla a cestující začnou vystupovat.

Jak požádat o kompenzaci za zrušený let?

Pro možnost získání kompenzace za zrušený let, musí být splněny určité podmínky, na základě kterých má smysl u letecké společnosti nárokovat odškodnění za daný let. Vstupní podmínky pro možnost nárokovat odškodnění za zrušení letu jsou: přílet do cílové destinace skrze náhradní let je o více jak tři hodiny později.

Jak zrušit letenku?

Letenku můžete stornovat online skrze leteckého dopravce, u kterého byla zakoupena. Můžete se také obrátit na zákaznický servis aerolinky. Aerolinka vám následně řekne, jaká částka vám bude vyplacena (pokud máte na vyplacení nárok, např. nízkonákladové aerolinky mnohdy možnost storna vůbec nemají).

Co je to refundace letenek?

Znamená to tedy, že pokud se rozhodnete v tomto případě nepokračovat v cestě, máte nárok na vrácení ceny letenky za všechny nevyužité části cesty a zároveň Vás letecká společnost musí dopravit zpět do místa, kde Vaše cesta začala.

Co si můžu vzít do letadla k jídlu?

Obecně platí, že cestující si mohou na palubu letadla vzít vlastní potraviny, pokud se nejedná o tekutinu nebo gel přesahující maximální objemový limit – tento limit je 3,4 unce nebo 100 ml. Mezi tyto omezené potraviny lze zařadit ovoce a zeleninu, které nejsou balené.

Kdy jít na bezpecnostni kontrolu na letišti?

Kdy se dostavit na letiště

Na letiště se vždy dostavujte alespoň 2 – 3 hodiny předem, protože si vás může vybrat namátková kontrola, nebo můžou být opravdu velké fronty a můžete tak ztratit klidně několik hodin, díky čemuž vám ve výsledku může uletět letadlo.

Co se děje při mezipřistání?

Mezipřistání: Přestup na letišti, zavazadla… U letů s mezipřistáním hraje hlavní roli, jestli máte všechny lety na jedné rezervaci. Lety mohou operovat různé společnosti. Jedna rezervace: Zavazadla odevzdáte při odbavení a vyzvednete si je na prvním letišti v USA.

Co si můžu vzít do letadla do USA?

Do USA lze bezcelně přivézt všechny osobní věci návštěvníka a dále na osobu 100 doutníků a 200 cigaret – karton (výjimkou jsou tabákové produkty z Kuby, které je zakázáno přivážet do USA) a dále 1 litr alkoholu na osobu starší 21let. Dovoz předmětů v hodnotě do 100 USD je osvobozen od cla.

Kde zjistím zpoždění letadla?

Zda má váš let zpoždění můžete zjistit pomocí internetové stránky www.flightradar24.com, stačí mít u sebe chytrý telefon, či tablet a připojení k internetu, což v dnešní době není problém – k wi-fi se připojíte snad na každém letišti.

Jak zrusit let?

Letenku můžete stornovat online skrze leteckého dopravce, u kterého byla zakoupena. Můžete se také obrátit na zákaznický servis aerolinky. Aerolinka vám následně řekne, jaká částka vám bude vyplacena (pokud máte na vyplacení nárok, např. nízkonákladové aerolinky mnohdy možnost storna vůbec nemají).

Jak zrušit letenky u letušky?

3.6.2 Odstoupení od Smlouvy (storno) musí být provedeno výhradně písemnou formou s podpisem Zákazníka a zasláno buď na e-mailovou adresu zajezdy@letuska.cz nebo osobně předáno během otevírací doby společnosti ASIANA na některé z jejích poboček, kde si nechá odpovědným pracovníkem potvrdit jeho přijetí.

Jak přebukovat letenky?

Změnu termínu můžete provést online nebo na přepážce. Za změnu provedenou online zaplatíte méně. Případný rozdíl v ceně letenky musíte doplatit. Pokud je nová letenka levnější, rozdíl v ceně zpět nedostanete.

Kdy lze stornovat letenku?

Letenky je vhodné stornovat alespoň 24 hodin před plánovaným odletem. Pokud se nedostavíte k check-inu, nic se neděje, avšak letenka vám samozřejmě propadne bez nároku na jakoukoliv refundaci. Další z možností, je zakoupení letenky a sjednání pojištění proti storno poplatkům ze zdravotních důvodů.

Jak je to s pitim v letadle?

Od každé jednotlivé přepravované tekutiny je možné mít lahvičku o maximálním objemu 100 ml. Všechny tyto stomililitrové nádobky pak musí být umístěny v jednom průhledném uzavíratelném sáčku. Některé aerolinky navíc vyžadují, aby tento sáček měl maximální rozměr 20 x 20 cm a/nebo maximální objem 1 litr.

Co se nesmí brát na palubu letadla?

Obecně nesmíte v příručním zavazadle přepravovat všechno, co by mohlo ohrozit vaše spolucestující: výbušné hořlavé, chemické anebo jedovaté látky. Dále zbraně a výbušniny (včetně jejich imitací) a paralyzující spreje. A na seznam zakázaných předmětů patří i jednorázové zapalovače.