Co když má můj let zpoždění 2 hodiny?

Kompenzaci za zpožděný let je letecká společnost povinna vyplácet, pokud byl Váš let o více než 3 hodiny opožděn. Výše odškodnění se stanovuje podle délky letu. O náhradu škody lze požádat až 3 roky zpětně. Odškodnění za zpožděný let náleží cestujícímu, který se letu zúčastnil, nikoliv plátci letenky.

Kdy mám nárok na kompenzaci za zpoždění letu?

Evropský soudní dvůr dovodil v rozsudku Sturgeon C-402/07 a C-432/07 nárok na finanční kompenzaci v případě zpoždění letu, kdy stavil, že základní podmínkou pro nárok na finanční kompenzaci je, aby toto zpoždění bylo delší než 3 hodiny.

Co když má můj let zpoždění 2 hodiny?

Jak reklamovat zpožděný let?

Obraťte se na leteckou společnost. Napište žádost, kde uvedete, že došlo ke zpoždění více jak 3 hodiny. Uveďte, že nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 máte nárok na finanční kompenzaci.

Jak zjistit dobu zpoždění letu?

Pokud u sebe máte chytrý telefon, tablet či notebook můžete navštívit webové stránky www.flightradar24.com, kde podle čísla letu si můžete Váš let vyhledat a zjistit informace o zpoždění.

Proč mají letadla zpoždění?

Zpoždění letu, proč mají letadla zpoždění

Jednotlivá střediska, která si mezi sebou posílají zprávy o konkrétních letech, umožňují předvídat čas odletu, délku letu a čas přistání letadla. Díky této komunikaci je pak také možné předvídat případné zpoždění a koordinovat další dopravu.

Jak řešit zpoždění letu?

JAK ŘEŠIT

  1. nejprve řešit přímo u leteckého dopravce.
  2. lze se poradit se spotřebitelskou organizací
  3. možnost využít mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, jedná-li se o let provozovaný českým dopravcem.
  4. možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, je-li let provozovaný dopravcem z jiné členské země EU.

Co dělat když vám zruší let?

Zrušený let – nárok na občerstvení, ubytování a náhradní let

Jestliže dojde ke zrušení letu, dopravce vám musí nabídnout alternativní dopravu do cílové destinace. Pokud vám není letecká společnost schopná najít náhradní let s odletem do dvou dní, požadujte zajištění dopravy s jinými aeroliniemi.

Jak ziskat kompenzaci za zpoždění letu?

Kompenzaci za zpožděný let je letecká společnost povinna vyplácet, pokud byl Váš let o více než 3 hodiny opožděn. Výše odškodnění se stanovuje podle délky letu. O náhradu škody lze požádat až 3 roky zpětně. Odškodnění za zpožděný let náleží cestujícímu, který se letu zúčastnil, nikoliv plátci letenky.

Kde se získá doklad o zpoždění letu?

Vyžádejte si potvrzení na letišti

Přímo od letiště si vyžádejte potvrzení o zpoždění či zrušení letu. O doklad si můžete říci jak na letišti, ze kterého se zpožděním odlétáte, tak na letišti příletu. Z potvrzení by mělo být patrné, o kolik byl let zpožděn, případně, že byl zrušen.

Co se stane když nestihnu navazující let?

Garantovaný přestup znamená, že má–li vaše letadlo zpoždění a vy nestihnete přestoupit na navazující let, musí se o vás letecká společnost postarat. Zdarma vás přesadí na nejbližší možný následující let a v mezičase případně nabídne občerstvení či ubytování.

Jak zjistím že mi zrusili let?

Můžete zavolat na zákaznickou linku letecké společnosti (číslo na ni najdete na letence) a zeptat se na důvod zrušení letu. Většina leteckých společností nechce příčinu prozradit, ale měli byste zavolat letecké společnosti a zeptat se na důvod zrušení letu.

Jak vrátit letenku?

Letenku můžete stornovat online skrze leteckého dopravce, u kterého byla zakoupena. Můžete se také obrátit na zákaznický servis aerolinky. Aerolinka vám následně řekne, jaká částka vám bude vyplacena (pokud máte na vyplacení nárok, např. nízkonákladové aerolinky mnohdy možnost storna vůbec nemají).

Jak dlouho trva mezipristani?

Jak dlouho trvá krátké mezipřistání

Krátké mezipřistání často trvá 30 minut u vnitrostátních letů a přibližně hodinu u mezinárodních letů. Mezinárodní mezipřistání je delší, aby poskytlo cestujícím dostatek času projít celním a imigračním procesem, než nastoupí na další let.

Jak probíhá let s přestupem?

Na přestupu z jednoho letadla do druhého není nic složitého. Většinou už při prvním odbavení dostanete do ruky všechny palubové lístky na navazující lety. Při přestupu tak pouze opustíte jedno letadlo a na odletové tabuli si ověříte, u jaké brány je přistaveno vaše navazující letadlo.

Co to je flexibilní letenka?

Flexibilní neboli měnitelné letenky vám umožňují změnit rezervaci letenek. V případě změny se účtuje pouze rozdíl ceny, pokud je nová letenka dražší než ta původní, a transakční poplatek dle platného ceníku.

Co je to refundace letenek?

Refundace letenky se řídí podmínkami cenového balíčku, ve kterém byla zakoupena. Letenky zakoupené v cenových balíčcích LITE a PLUS jsou nerefundovatelné včetně poplatků za doplňkové služby zakoupené k letence. V takovém případě vám vrátíme pouze nevyužité letištní poplatky.

Co dělat když nestihnu navazující let?

Garantovaný přestup znamená, že má–li vaše letadlo zpoždění a vy nestihnete přestoupit na navazující let, musí se o vás letecká společnost postarat. Zdarma vás přesadí na nejbližší možný následující let a v mezičase případně nabídne občerstvení či ubytování.

Co se stane kdyz se nestihne letadlo?

✈ Když to uletí

Pokud by další letadlo letělo až za dlouho, aerolinka se o vás na své náklady postará. Dostanete jídlo a pití, většinou v podobě poukázek do letištních restaurací, v případě delšího čekání i hotelový pokoj včetně taxíku k hotelu a pak zase zpátky z něj.

Jak koupit otevřenou letenku?

Některé letecké společnosti nebo cestovní kanceláře Vám toto mohou umožnit přímo na svých stránkách, takže můžete přesto vyhledat lety na stránkách Skyscanner, a poté kontaktovat přímo poskytovatele, až budete znát možnosti své cesty. Je možné, že Vám bude tento poskytovatel nápomocný.

Jak funguje Wizz Flex?

Služba Wizz Flex umožňuje cestujícím změnu letu online bez poplatků za změnu samotnou. Změnu své rezervace musíte provést nejpozději 3 hodiny před plánovaným časem odletu. Měnit můžete datum, čas i destinaci.

Na co mám nárok při zrušení letu?

Dojde–li ke zrušení vašeho letu, máte bez ohledu na to, kdy vás dopravce o zrušení informoval, nárok na občerstvení úměrné délce čekání na nový let, ubytování za podmínky odletu alespoň o jednu noc déle než byl původní let a taktéž vám dopravce musí nabídnout alternativní dopravu.

Kdy lze stornovat letenku?

Letenky je vhodné stornovat alespoň 24 hodin před plánovaným odletem. Pokud se nedostavíte k check-inu, nic se neděje, avšak letenka vám samozřejmě propadne bez nároku na jakoukoliv refundaci. Další z možností, je zakoupení letenky a sjednání pojištění proti storno poplatkům ze zdravotních důvodů.

Jak poznám garantovaný let?

Garantovaný přestup získáte tak, že zakoupíte celou cestu najednou v jedné rezervaci. To je možné, pokud jsou oba lety od stejné letecké společnosti, případně od různých, ale spolupracujících. Jelikož si koupíte cestu až do cílové destinace, aerolinka ručí za to, že vás tam dopraví.

Kdy zlevňují letenky?

Zapomeňte na to, že letenky s blížícím se časem odletu zlevňují – právě naopak. Drtivá většina letenek (99 %) je při nákupu na poslední chvíli, nedejbože na letišti, právě nejdražší. Je to z toho důvodu, že těmito lety létají především obchodní cestující, kteří peníze mají a letecké společnosti chtějí vydělávat.

Jak často se mění ceny letenek?

Ceny letenek se mohou měnit až třikrát denně. Samozřejmě platí i fakt, že aerolinky mohou mít jednou za čas speciální akce, kdy letenky vychází opravdu výhodně a může se jednat i o blížící se termín. Toto většinou platí na krátké lety jako např. Londýn, Řím, Amsterodam, Paříž, atd.

Co delat kdyz mi zmeni let?

V případě zrušeného letu doporučujeme kontaktovat vaši leteckou společnost, která by vám měla nabídnout náhradní řešení, popřípadě informovat o možnostech dalšího postupu. Leteckou společnost je možné kontaktovat nejlépe na zákaznické telefonní lince, kterou naleznete zpravidla na internetových stránkách dopravce.